Ulkoistettu markkinointipäällikkö

Markkinointikampanjan suunnittelu | V for Vision

Mitä hyötyä on ulkoistetusta markkinointipäälliköstä?

Ulkoistamalla yrityksesi markkinoinnin joko osittain tai kokonaan saat käyttöösi markkinoinnin ammattilaisen, jolla on vahva osaaminen ja joka voi auttaa markkinoinnin eri osa-alueilla. Ulkoistaminen tuo myös joustavuutta ja skaalautuvuutta, jolloin käytössäsi on tarpeen mukaan sopiva määrä resursseja. Oman markkinointitiimin kasvattaminen voi olla hidasta ja kallista.

Minkälaisessa tilanteessa kannattaa markkinointia ulkoistaa?

Pienen yrityksen tai startupin voi olla helpompaa turvautua kokonaan ulkoistettuun markkinointiin kuin palkata markkinointihenkilö. Suuremmassa yrityksessä oma markkinointitiimi voi kaivata väliaikaisesti lisäresursseja esimerkiksi projektia varten. Ulkoistetun markkinoinnin avulla organisaatio myös skaalautuu ketterästi, kun liiketoiminta on vaikkapa sesonkiluonteista. Ulkoistettu markkinointipäällikkö voi myös tarjota tukeaan ja asiantuntemustaan, kun organisaatiossa otetaan haltuun uusia taitoja ja markkinoinnin osa-alueita, kuten esimerkiksi videoiden hyödyntäminen tai hakukoneoptimointi.

Mitä ulkoistettu markkinointipäällikkö tekee?

Ulkoistettu markkinointipäällikkö voi auttaa tarpeen mukaan erilaisissa markkinoinnin tehtävissä. Hän voi auttaa esimerkiksi markkinoinnin ja kampanjoiden strategisessa suunnittelussa, keskittyä vetämään yksittäisen projektin, kuten verkkosivujen uudistuksen, tai ottaa hoitaakseen tietyn osa-alueen, kuten vaikkapa sosiaalisen median markkinoinnin.

Ulkoistettu markkinointi strategian tukena

Ulkoistettu markkinointi auttaa yritystä ohjaamaan resursseja ja keskittymään ydinliiketoimintaan. Ulkopuolinen asiantuntija voi myös auttaa tuomaan selkeyttä hajanaiseen markkinointisuunnitteluun ja -ideointiin, ja auttaa markkinointitiimiä asettamaan selkeät tavoitteet ja etenemismallin.

Ota yhteyttä | V for Vision

Haluatko kuulla lisää? 👉Ota yhteyttä, niin jutellaan yrityksesi tarpeista!